Szkolny konkurs pieśni patriotycznej - Regulamin

Opublikowano: środa, 04 marzec 2020
  1. Miejsce konkursu:

Publiczna Szkoła Podstawowa w Goszczynie.

  1. Termin i miejsce konkursu.

Konkurs odbędzie się dnia 07.04.2020r. (wtorek) o godzinie 15:15, w sali konferencyjnej przy PSP w Goszczynie.

Czytaj więcej...

Sensacyjne zwycięstwo Sebastiana Bernackiego, ucznia klasy 6b, w Turnieju Młodych Historyków

Opublikowano: wtorek, 03 marzec 2020

Sebastian pokonał swoich starszych kolegów i koleżanki z kl. 7 i 8 uzyskując 33 pkt. Liderka po IV etapie, Natalia Sobierajewska z kl. 7a, zdobyła 30 pkt. i zajęła 2 miejsce. Na trzecim stopniu podium uplasowała się również uczennica kl. 6 (6a) Irmina Ptasińska z 28 pkt. Wszyscy uczestnicy finału otrzymali dyplomy i nagrody książkowe ufundowane przez Instytut Pamięci Narodowej (9 książek) i Bibliotekę szkolną (2). W 4-etapowych eliminacjach wzięło udział 28 uczniów z klas 5-8, w finale wystartowało 8 z największą liczbą punktów. Gratulacje dla wszystkich uczestników i finalistów. Podziękowania dla wychowawców.

Czytaj więcej...

"Żołnierze Wyklęci, Żołnierze Niezłomni"

Opublikowano: sobota, 29 luty 2020

Dnia 2 marca 2020 roku na 6 godzinie lekcyjnej w sali nr 106 odbędzie się finał Turnieju Młodych Historyków - 5 etap "Żołnierze Wyklęci, Żołnierze Niezłomni". Wręczenie nagród finalistom nastąpi tego samego dnia na 8 godzinie lekcyjnej. W eliminacjach startowało 28 uczniów. Do finału zakwalifikowało się 8 uczniów: Natalia Sobierajewska (klasa 7a), Sebastian Bernacki (6b), Adam Rutka (8a), Irmina Ptasińska (6a), Marcelina Durka (8a), Michał Wiewiór (8a), Oliwia Markiewicz (7a) i Matylda Maciak (8a)

Aplikacja „Polskie Państwo Podziemne” - już dostępna do pobrania

Opublikowano: wtorek, 25 luty 2020

14 lutego w warszawskiej siedzibie Instytutu Pamięci Narodowej (IPN) miała miejsce prezentacja aplikacji „Polskie Państwo Podziemne”. Premiera multimedialnej wersji gry edukacyjnej odbyła się w związku z obchodami 78. rocznicy powstania Armii Krajowej.

„Polskie Państwo Podziemne” to stworzona przez szczeciński odział IPN gra komputerowa będąca wirtualną wersją popularnej planszówki o tym samym tytule. Edukacyjna gra ma na celu szerzenie wiedzy na temat Polskiego Państwa Podziemnego oraz skali i struktury działalności tej organizacji. Intencją autorów jest również przybliżenie sylwetek bohaterów powiązanych z Armią Krajową, takich jak Witold Pilecki, August Emil Fieldorf czy Helena Jamonttówna.

Czytaj więcej...

Koloratorium - w naszej Szkole

Opublikowano: piątek, 06 marzec 2020

Wszystkich uczniów chętnych do poznawania świata, ambitnych i pracowitych zachęcamy do rejestracji na stronie koloratorium.pl
MACIE SZANSĘ NA WYGRANIE ATRAKCYJNYCH NAGRÓD DLA SIEBIE I DLA SZKOŁY! Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy!

Rejestracja trwa do 15 marca, a prace plastyczne i literackie można zamieszczać do 25 marca.

Czytaj więcej...

Wycieczka klas III do łódzkiej Manufaktury

Opublikowano: piątek, 07 luty 2020

5 lutego we wczesnych godzinach rannych klasy: 3 a i 3b, pod opieką pań: Sylwii Mieńkowskiej, Anny Fatek i Moniki Kucharskiej,  wyruszyły na wycieczkę do Łodzi. Głównym celem wyjazdu było zapoznanie dzieci z historią przemysłowej fortuny Poznańskich i  prześledzenie rozwoju ich zakładów. Uczniowie zaznajomili się z techniką produkcji tkanin bawełnianych oraz specyfiką codziennej pracy dawnych robotników. Dowiedzieli się, w jaki sposób bawełna stawała się przędzą i obejrzeli prezentację pracy XIX-wiecznych krosien.

Czytaj więcej...

Granie na ekranie – zaproszenie do udziału w projekcie

Opublikowano: czwartek, 06 luty 2020

Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej we współpracy z Fundacją Dbam o Mój Z@sięg w roku szkolnym 2019/2020 realizować będzie projekt pt. GRANIE NA EKRANIE. ZACHOWANIA GROWE MŁODZIEŻY W POLSCE. To projekt badawczy realizowany wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych poświęcony zachowaniom growym młodzieży w Polsce. Czynność grania w gry on-line i gry wideo zyskuje na znaczeniu stając się w szczególności wśród młodych osób jedną z form spędzania czasu wolnego. Mając świadomość zagrożeń wynikających z nadużywania gier, ale również wiedząc o pozytywnym wpływie grania w gry nasza szkoła włączyła się w projekt.

Czytaj więcej...